Hinnoitteluvika | Loviisan K-Supermarketin hinnoittelujärjestelmä on erilainen kuin muilla K-Supermarketeilla

Kesko kertoo K-Supermarket-ketjun suhtautuvan hintojen oikeellisuuteen äärimmäisellä tarkkuudella.

Kesko Oyj:n johto on ottanut kantaa Loviisan K-Supermarketissa keväästä asti ilmenneisiin hinnoitteluvirheisiin, joissa tuotehyllyjen reunoilla olevat hinnat ovat kassalla nousseet merkittävästi suuremmiksi.

Loviisan Sanomien viime viikolla tekemissä useissa koeostoissa hinnat nousivat hyllyn ja kassan välillä paikoin jopa yli 17,5 prosenttia. Hintavirheitä on ilmennyt myös verkkokaupassa. Hintavirheiden syynä on digitaalisten hintanäyttöjen päivityksissä oleva toimintahäiriö, jonka vuoksi kassajärjestelmään tehdyt hinnankorotukset eivät ole siirtyneet kaikkiin elektronisiin hintalappuihin. Kaupassa on lähes 14 000 tuotenimikettä ja niiden hintalappua.

Loviisan K-Supermarket ei ole halunnut kommentoida hintaongelmaansa, joten selvitimme K-Supermarket-ketjun johtajalta Anne Hujalalta tarkemmin Loviisan K-Supermarketissa ilmennyttä ongelmaa sekä sen mahdollista yhteyttä Keskon muiden kauppojen hintanäyttöihin.

Loviisan myymälän hinnoitteluongelmat tulivat Keskon johdolle yllätyksenä.

Loviisassa ilmennyt ongelma on kauppakohtainen.

Anne Hujala, ketjujohtaja

Loviisan K-Supermarket on Hujalan mukaan hankkinut hintajärjestelmänsä ensimmäisten kauppojen joukossa eikä järjestelmä ole samanlainen kuin muissa ketjun kaupoissa.

– Samankaltaisia ongelmia ei ole ilmennyt muissa K-Supermarket-ketjun kaupoissa, sillä niissä on käytössä eri järjestelmä kuin K-Supermarket Loviisassa, joka on hankkinut sähköisen hintajärjestelmänsä itsenäisesti jo aiemmin ennen kuin sähköiset hintajärjestelmät on otettu laajemmin käyttöön koko K-Supermarket-ketjussa, kommentoi Anne Hujala Loviisan Sanomille.

– Suhtaudumme K-Supermarket-ketjussa hintojen oikeellisuuteen äärimmäisellä tarkkuudella. Selvityksemme perusteella K-Supermarket Loviisassa ilmennyt ongelma on kauppakohtainen ja johtuu kaupan käytössä olevan järjestelmään liittyvästä ongelmasta, jota on selvitelty aktiivisesti yhteistyössä laitetoimittajan kanssa.

Hujalan mukaan ongelmasta on aktiivisesti keskusteltu asiakkaiden kanssa ja hintavirheet on korjattu. Käytännössä näin on tapahtunut, mikäli asiakas on huomauttanut virheestä.

– K-Supermarket Loviisan sähköisen hintajärjestelmän ongelmiin voikin tarvittaessa ratkaisuna olla myös siirtyminen samaan järjestämään, joka on käytössä myös muissa K-Supermarket-ketjun kaupoissa.

– Kauppiaan kanssa käymäni keskustelun mukaan hintoihin liittyvästä ongelmasta on myös avoimesti keskusteltu asiakkaiden kanssa ja tapahtuneet hintavirheet on hyvitetty asianmukaisesti, kertoi Hujala.

– Sähköisillä hintanäytöillä on nimenomaan pyritty hintojen oikeellisuuteen ja asiakaspalvelun parantamiseen, sillä sähköisten hintanäyttöjen ansiosta hinnat ovat yhdenmukaiset hyllynreunassa ja kassalla, kun inhimillisten virheiden mahdollisuus katoaa.

– Lisäksi kun hintoja ei enää vaihdeta manuaalisesti hyllynreunaan, vapautuu kaupassa aikaa asiakkaiden palvelemiseen ja muun kauppakunnon ylläpitämiseen, Hujala selvitti.

Tuotteilla on hintansa - samoin sananvapaudella

Kaupan kassalla on aina syytä olla tarkkana

Loviisan K-Supermarketin hinnoittelujärjestelmässä häiriöitä – kassalla hinta voi olla selvästi kalliimpi kuin hyllyissä

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Mainos: Mediatalo Keskisuomalainen

Vaalimainoksesi mukana bussimatkoilla ja aamupalapöydissä

Mainos: LähiTapiola Uusimaa

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Mistä tänään puhutaan?

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut