Potilailla on nyt omahoitaja, johon otetaan aina ensisijaisesti yhteyttä – Klinik ensisijainen yhteydenottokanava

Loviisan terveyskeskuksessa otetaan tästä päivästä lähtien ensisijaisesti yhteyttä omahoitajaan, mikäli sellainen on potilaalle osoitettu. Näin toimitaan myös kiireelisissä asioissa. Riitta Ketola

Loviisan terveyskeskuksen toimintamalli uudistuu 7.1.2021 alkaen. Jatkossa toiminta perustuu moniammatilliseen tiimimalliin, kerrotaan kaupungin tiedotteessa.

Uudistuksen tavoitteena on keskittää potilaan asiat yhdelle terveydenhuollon ammattilaiselle, joka suunnittelee potilaan hoitoa sekä osallistuu sen toteuttamiseen.

Jatkossa potilaat ottavat yhteyttä kaikissa terveysongelmissaan ensisijaisesti omahoitajaan, mikäli sellainen on potilaalle osoitettu. Näin tulee toimia myös kiireellisissä asioissa. Parhaiten tämä onnistuu Klinik-asiointipalvelun kautta, jossa voi lähettää viestin suoraan omahoitajalle.

Uudistuksen myötä omahoitajien ja terveydenhoitajien puhelinajat muuttuvat. Uudet ajat ovat arkisin kello 9–9.30 ja 12.30–13. Mikäli asiakas ei tavoita terveydenhoitajaa puhelinajalla, hänelle soitetaan takaisin.

Mikäli potilaalle ei ole osoitettu omahoitajaa, terveyskeskukseen otetaan ensisijaisesti yhteyttä Klinik-asiointipalvelun kautta. Mikäli sähköinen asiointi ei onnistu, voi myös soittaa numeroon 019 505 1300.

Mikäli kyseessä on tapaturma, tulee jatkossakin olla yhteydessä suoraan terveyskeskuksen kiirevastaanottoon, puh. 019 505 1300.

Jos kyseessä on akuutti hätätila, soitetaan hätänumeroon, 112, tai Päivystysapuun, 116117 (virka-ajan ulkopuolella).

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Kun tilaat uutiskirjeen, saat päivittäin sähköpostiisi tärkeimmät paikalliset uutiset. Uutiskirje lähetetään sähköpostiisi joka päivä kello 14.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.