Kokemukseni Taksi Helsinki -palvelusta ovat viime aikoina sisältäneet muutamia ikäviä pettymyksiä . Olen ohjeiden mukaan ennakkoon tilannut tarvittavan kyydin, saanut vahvistuksen, että tämä on nyt kunnossa. Hyvä, ajattelin. Mutta sitten ... odotan sovittuna aikana , aika kuluu, ei näy autoa, ei kuulu soittoa, mikä tässä vaiheessa kuuluisi asiaan.
Jos ja kun saan itse soitettuani ja aikani odotettuani yhteyden Taksi Helsinkiin, saan kuulla, miten kovasti ovat pahoillaan, kun ei ollutkaan autoa lähettää teille. Sehän tietysti lohduttaa oikein paljon. Tällainen on toistunut muutaman kerran viime viikkoina. Ei paljon naurata.
Tämä systeemi ei toimi. Perusturvajohtaja Schröder sanoo Loviisan Sanomien artikkelissa (LoSa, 26.9.), että jos et saa autoa Taksi Helsingin kautta, voit ottaa alueelta minkä vapaan taksin tahansa. No, näin on helppo todeta ”päättäjän pallilta” – kentällä on tilanne toinen. Mistä minä siihen hätään saan ”minkä vapaan taksin tahansa” – ja aikakin jo vierähti, niin että en sovittuun tapaamiseen ehdikään.
Tehkää järkeviä päätöksiä, kuunnelkaa kuljettajia, jotka tietävät tilanteen siellä ruohonjuuritasolla, tietävät, mikä toimii ja mikä ei. En yhtään väitä vastaan, kun muutama kuljettaja totesi, että tämä on taas yksi osoitus siitä, miten Loviisan kaupunki kohtelee yrittäjiään. Ei tämä uusin yritys kovin hääppöisesti meitä Vammaispalvelulain kortin omistajiakaan kohtele. Taksi Helsingin myötä moni aikaisempi etu on poistettu.
Kaikille Loviisan kuljettajille lämmin kiitos hyvästä palvelusta – sympatiani on täysin teidän puolellanne.